Nyttårshilsen fra hovedstyret

Publisert av Guro Hildegard Kulset Merakerås den 02.01.19.

Snøen har ikke akkurat lagt seg stille og pent i løyper og bakker, og for skiløpere er det jo nettopp det vi lengter etter gjennom en lang høst. Enten det er bakker som skal hoppes ned eller det er løyper som skal gåes så fort vi bare kan, eller det bare er så enkelt som en tur på ski. Det er den herlige hvite snøen som muliggjør det vi gleder seg over – å gå eller stå på ski.

Noen løpere har allerede startet sesongen, men mange ventet sikkert til romjulen. Uansett, sesongen er lang og det er mange helger fremover som skal brukes til skirenn og forberedelser for disse. Det er ikke veldig viktig å haste seg avgårde til skirenn tidlig i desember, heller bruke kveldene og helgene til å gå mye på ski, fine lange turer, eller hopp etter hopp. Det er viktig basistrening for balanse, stabilitet, rytme – alt ender ut i skiteknikk.

Når nå etterhvert løypene i Bymarka forhåpentligvis blirsnødekte og byens befolkning i det store og brede laget av byens borgere fyller disse, er det viktig at vi som medlemmer av BSK viser oss frem som gode ambassadører for ski-idretten. Bær, og vis klubbens navn og farger på trening, oggjør det med respekt og høflighet ovenfor alle de andre brukerne, slik at vi blir positivt lagt merke til. En enkel regel er å holde til høyre i løypene. Fridagene i julen kommer vi sikkert til å bruke i skiløyene i marka, og mange kjente treffer vi der; en liten oppfordring til alle – ta ett skritt til høyre side og ut av sporet og fortsett praten der. Og om vi må smøre litt på turen kan vi benytte samme regel.

Med dette ønskes dere alle et godt nytt år og lykke til på alle vinterens aktiviteter, både med og uten startnummer.

På vegne av styret i BSK

Styreleder